1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה ב קפריסין ארכיון
ניידת משטרה ב קפריסין ארכיון
ניידת משטרה בקפריסין. ארכיון
(צילום: Jose HERNANDEZ Camera 51 /shutterstock)
כלי תקשורת בקפריסין מדווחים הבוקר (ראשון) כי סוכל פיגוע של משמרות המהפכה האיראניים נגד ישראלים במדינה. על פי הדיווח, המידע על הפיגוע המתוכנן הגיע לשירותי המודיעין הקפריסאיים בין השאר מ"עמיתים זרים" - בישראל וארה"ב.
גורמים המעורים בפרטים העידו כי שירותי המודיעין במדינה לכדו את החשודים באמצעות פעילות מתואמת, יחד עם "שותפים מערביים" - ככל הנראה ארה"ב וישראל. שירותי הביון הקפריסאיים עקבו מקרוב אחרי התנועות של החוליה במהלך החודשים האחרונים, וכך סיכלו את פעולת הטרור שתכננה. מדובר ברשת של מחבלים שפעלה מהצד הטורקי של קפריסין שבצפון המדינה, ושלחה משם פעילים לקפריסין היוונית.
שירותי המודיעין ניטרו באופן קבוע את החשוד המרכזי שזוהה, והדבר סייע למניעת הפיגוע. אמנם, החשוד הצליח להימלט, אך אותר ציוד שבו עשוי היה להשתמש לביצוע הפיגוע. בהתאם להתפתחות החקירה, קפריסין תשקול לפרסם צו מעצר בינלאומי נגד החשוד המרכזי.
מדובר בתקרית השנייה הקשורה למשמרות המהפכה המתרחשת בקפריסין תוך שנתיים, אז נעצר במדינה אזרח אזרי בעל דרכון רוסי, שתכנן גם הוא פעולות טרור נגד מטרות ישראליות בשליחות משמרות המהפכה האיראניים. ניסיון החיסול כוון נגד אנשי עסקים ישראלים.